YAY!!!!!!=)

And finally I have a connection again!=) And the cable TV! I had to survive almost 2 weeks without TV! Hehe! Well… I’ve been watching some movies and I read a bit, and of course I sort out the mess in the new apartment, that it’s really nice! We are still missing something to be done, but we’ll do it when we won’t be in lazy mode!

The important thing is to be able to listen to some music (Led Zeppelin on right now hehe) and watch movies, then the mess will go away… maybe alone?=P

I really like the location of this apartment: it’s near the centre of the city (15 mins walking) but in a quiet place. There are many apartments here, but no noises; I couldn’t believe it because I’m used to Italy where we are a little bit more noisy!=) And another thing I really like is that my terrace and verada overlook a big garden and some trees, and beyond the trees there’s a park and a glasshouse in which you can go walk and relax. I cannot complain at all!=) 

This week I’ll finally start my Danish course, so I’ll have something to do and I’ll meet new people. I feel a bit lost and isolated not knowing the language. I can understand the topic of a conversation and some words (thanks to 5 yeas of german hehe), but my brain cannot go further on hehe! I got papers sticked all over the kitchen with lists of danish words, so I can learn while I’m doing other things, but I think I’ll need some help with grammar and pronunciation!=) Go go go little brain!;) 

E finalmente ho una connessione!=) E la TV via cavo! Ho dovuto sopravvivere quasi due settimane senza TV! Hehe! Beh… Ho guardato qualche film e letto un po’, e naturalmente sistemato il casino nel nuovo appartamento, che è veramente bello! Dobbiamo ancora fare qualche cosina, ma ci penseremo quando non saremo persi nella pigrizia!

La cosa importante è essere in grado di ascoltare un po’ di musica (adesso mi sto godendo i Led Zeppelin) e di vedere film, poi il disordine andrà a posto… magari da solo?=P

Mi piace molto il posto in cui è situato questo appartamento: è vicino al centro della città (15 min a piedi) ma in un posto tranquillo. Ci sono un sacco di appartamenti qui, ma non si sente un rumore; non potevo credere alle mie orecchie all’inizio, perchè sono abituata in Italia dove siamo un po’ più rumorosi!=) E un’altra cosa che mi piace è che il mio terrazzo e la veranda si affacciano su un grande prato e alcuni alberi, e dietro agli alberi ci sono un parco e una serra in cui si può andare a camminare e rilassarsi. Non posso per nulla lamentarmi!=)

Questa settimana inizio il corso di danese: non vedo l’ora! Così avrò qualcosa da fare e potrò fare nuove conoscenze. Mi sento un po’ persa e isolata non conoscendo la lingua. Posso capire l’argomento di una conversazione e alcune parole (grazie a 5 anni di tedesco hehe), ma il cervello non può andare oltre hehe! Ho fogli appesi per tutta la cucina con liste di vocaboli in danese, così posso imparare mentre faccio altre cose, ma penso che avrò bisogno di un po’ diaiuto cone la grammatica e la pronuncia!=) Dai dai dai cervellino!;) 
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s