Pedagogy course

I´ve started to attend a course last monday. It will last 3 weeks and it´s the pedagogists´ helpers in children institutions. It´s all teached in Danish (my brain is melting a bit!), but it´s good  because so I learn some new things in this nordic language! When they speak about philosophy, psychology and pedagogy, it´s a bit boring sometimes, only because they speak about things I´ve been studied for year and really generic!  But actually I forgot some of the old stuff hehe, and some are typical of Denmark!

I like the fact that in the course they mix theory and practice, a lot more than in Italy. They work on the basic knowledge, that is required if you want to work with children on a long term, but also on your relationship with your body and the others´, children games and songs (songs in Danish, oh yes 😛 ), and today we´ve been working with a program that will help with the “pics management”. Basically is a simple version of Photoshop. So this afternoon I went to do the japanese in the botanical garden just outside my aparment and I took some pics for tomorrow, and I thought about some activities that would be nice to do with kids, involving nature and pics. This morning I had to find pics on the net, so I´ve been using 2 pics of a friend of mine (thanks Marco 😀 ) and I made a silly pic with my 4 favourite cars. Yeah… It has been really an hard course day ahah!

Why am I doing this course if I already have a 5 years uni degree approved in Denmark? Because it´s always better to have a Danish degree also, and moreover I don´t have so much experience with children, because I was a pedagogist for elders. And it´s good for my Danish, it´s free, it´ll help me find a job in the future, and it helps me starting to have an idea of the differences between Italy and Denmark.

In the meanwhile I´ll start to work in a nursery house for elderly people (a nightmare!!!) on the 26th of january. I´ll have to clean a bit, and maybe they´ll ask me to assist some oldy (not that I go crazy: I don´t like the idea to wash oldies, it´s not for me: too personal), and could be they´ll show me some of the activities they do. But finally I HAVE A JOB! 😀

Ho iniziato un corso di tre settimane lo scorso lunedí, che verte su gli aiuto pedagogisti in istituzioni per bambini. É tutto insegnato in danese (il mio cervello si sta sciogliendo!), ma va benissimo cosí imparo nuove cose in questa lingua nordica! Quando si parla di filosofia, pedagogia e psicologia, a volte é un po´ noioso, ma solo perché sono cose che ho studiato per anni e veramente di base! Ma mi sono scordata alcune  delle vecchie cose hehe, e alcune sono tipiche della Danimarca!

Mi piace molto il fatto che nel corso affiancano teoria e pratica, molto piú che non in Italia. Si lavora sulla conoscenza di base, che é necessaria per lavorare a lungo termine coi i bambini, ma anche sulla relazione con il proprio corpo e con altre persone, giochini e canzoni per bambini (canzoni in danese, ebbene si 😛 ), e oggi abbiamo lavorato con un programma che consente di organizzare e modificare fotografie. Praticamente una versione semplificata di Photoshop. Quindi oggi pomeriggio ho fatto la giapponese nel giardino botanico sotto casa e ho scattato un po´ di foto per domani, e ho pensato a qualche attivitá che protrebbe essere connessa con le foto e la natura. Questa mattina ho dovuto utilizzare foto trovate in rete, cosí ho utilizzato 2 foto di un amico (graze Marco 😀 ) and ho fatto una specie di collage stupido con le mie 4 macchine preferite. Ebbene si… é stata una mattinata difficile ahah!

Perché sto facendo questo corso se ho giá una laurea specialistica approvata qui in Danimarca? Perché é sempre meglio avere anche un diplomino danese, e oltretutto non ho molta esperienza con i bambini, essendo stata una pedagogista per anziani.  E é cosa buona e giusta per il mio livello di danese, é gratis, mi aiuterá a trovare lavoro in futuro, e mi aiuta a iniziare a farmi un´idea delle differenze che ci sono tra Italia e Danimarca.

Nel frattempo il 26 gennaio inizieró a lavorare in una casa di riposo (che incubo!!!) come donnina delle pulizie. Mi hanno chiesto di provare anche a fare la OSS (non che vada matta all´idea di assistere gli anziani e fargli il bagno, é una cosa troppo personale per me), e forse potranno mostrarmi qualche attivitá. Vedremo! Ma intanto HO UN LAVORO! 😀

Example of the results of the hard work we did today at the course (I´m a good kid 😀 ). Picasso who?LOL

Esempio dell´arduo lavoro fatto questa mattina al corso (Sono una brava bimba 😀 ). Picasso chi?LOL

Before – Prima:

Marco´s pic

Marco´s pic

After – Dopo:

Paolassa´s masterpice

Paolassa´s masterpice

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s