Easter

Soooo, also my 5 days off work are almost done! 😦 I enjoyed this Easter: good weather, aways outside, and good food! But most important: relaaaax! So tomorrow I´ll be ready to start again!

On Saturday I had a friend of mine at home for lunch. She cooked some mexican food with pork, black beans (love them!) and a  fantastic sauce that I will remember forever! Why? Because I´m really bad in eating spicy things, but my problem is that I like them! I need to train and get used! I didn´t take a pic of the pork and sauce, but I got one of the beans (ahahah!)!

I miei 5 giorni di vacanza pasquale sono quasi finiti! 😦 Mi é piaciuta questa Pasqua: bel tempo, sempre all´aria aperta, e pappa buona! Ma la cosa piú importante é stato il relaaaax! Cosí domani sono pronta a ricominciare!

Sabato ho avuto un´amica a pranzo. Ha cucinato qualcosa tipico messicano con maiale, fagioli neri (che adoro!) e una salsina buonissima che mi ricorderó per sempre! Solo perché sono veramente pietosa quando mangio cibo piccante, ma il problema é che mi piace! Devo allenarmi! Non ho fatto una foto alla salsina e al maiale, ma ho la foto dei miei amati fagioli neri (ahahah!)!

Mexican beans

Mexican beans

Then I tried to cook a Sachertorte for the first time! It tasted really good, but next time I´ll lower the temperature of the oven because it was a bit too dry! And I made also some small breads to save my mouth from the spicy sauce!

Inoltre ho provato a cucinare una torta Sacher per la prima volta nella mia vita! Il sapore era buonissimo, ma la prossima volta devo abbassare un po´la temperatura del mio forno perché era un po´troppo secca! E ho cucinato anche delle pagnottine per salvare la mia bocca dalla salsa piccante!

Sachertorte with messy choco around:P

Sachertorte with messy choco around:P

Small white breads

Small white breads

And then yesterday me and my boyfriend went for a bicycle ride, just to burn a bit what we ate and don´t stay home with such a good weather! We cycled more than 30 km, and I am still alive eheh! 😀 We ate a brunch at a little B&B: was cozy and quiet, and the food tasted good! We need to do it more often! 😀

Ed infine ieri sono andata con la dolce metá a farmi una pedalata di piú di 30 km, giusto per bruciare un po´quello che abbiamo mangiato per Pasqua, ma soprattutto perché il tempo era veramente bello ieri! E sono sopravvissuta ai 30 km! 😀 Abbiamo mangiato un brunch in un piccolo B&B: accogliente e tranquillo, e la pappa era buona! Dobremmo farlo piú spesso! 😀

The zone where we went for out bicycle ride

The zone where we went for out bicycle ride

Spring time!:)

Spring time!:)

Our brunch

Our brunch

The Mister

The Mister

Paozilla

Paozilla

Advertisements

2 thoughts on “Easter

  1. ma la ricetta della Sacher è la mia???Perchè se è asciutta forse te l’ho data sbagliata….sai,con il tempo ho apportato modifiche

    • Non é la tua! Pensavo di avere la tua, ma poi ho realizzato che mi sono dimenticata di chiedertela (un po´ come i peperoncini!)! Non riesci a mandarmela via mail? Perché volevo rifarla al mio compleanno! Per questa di Pasqua ho usato la ricetta del Cucc d´argento.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s