Santorini

And I´m home again! I and my boyfriend came back at 3 am this morning from Santorini. A fantastic and relaxing week, even if the weather has been bad: 4 days of cloudy sky and rain, and 3 sunny days. But we enjoyed our holiday anyway. This was my first time in Greece, and I have to say, that it reminds me a lot about the south of Italy and the islands. People are relaxed and slow, because it´s hot and there´s no need to hurry. They are loud and tricky. The food is really good, because they have load of sun, and so vegetables and fruit taste really good. I was waiting for a bite of the real Greek food! We made it home sometimes, but it´s ever the same thing. I loved the feta (simple: grilled with tomato, red onions, red peppers and oregano), the moussaka, the grilled meat, the lamb made in so many different way and so tender and tasty, the saganaki shrimps and the fresh octopussy, the olive paté, the tsatsiki and the other sauces. We also had some disappointing experices, like 1 kg fish for 50 € ,that was supposed to be fresh, but it was bad frozen fish.

The island is really nice. It looks like they are still living in the ´50ies. The nature is wild and beautiful. It is worthed to drive around! 😀 The roads are old, narrow, many times on the edge of a cliff. The signs are not clear and not so many, and they drive like crazy! The two biggest cities, Fira and Ia, are built on the high cliffs that face the volcan Nea Kamini. The view from these cliffs is amazing, and seing the  white cities perched on the clfftop it´s fantastic.

E sono di nuovo a casa! Io ed il mio ragazzo siamo tornati alle 3 del mattino da Santorini. Una settimana bellissima e rilassante, anche se il tempo non é stato dei migliori: 4 giorni con cielo coperto e pioggia, e 3 giorni con sole. Ma ci siamo godut comunque la nostra vacanza. Questa é stata la prima volta che ho viaggiato in Grecia, e devo dire che mi ricorda molto l´Italia del sud e le isole. Le persone sono rilassate e lente, perché fa cosí caldo che non c´é motivo di affrettarsi troppo. Sono rumorosi e furbi. Il cibo é molto buono, visto che hanno un sacco di sole, e quindi frutta e verdura hanno un buon sapore. Morivo dalla voglia di assaggiare la vera cucina greca! A volte lo cuciniamo a casa, ma non é mai la stessa cosa. Mi sono piaciuti: la feta (semplice: alla griglia con pomodori, peperoni verdi, cipolla rossa e origano), la moussaka, la carne alla griglia, l´agnello cucinato in tantissimi modi differenti e sempre tenero e gustoso, i gamberi saganaki e i calamari freschi, il paté di olive, lo tsatsiki e le altre salsine. Abbiamo avuto anche delle esperienze un po´ deludenti, come il chilo di pesce a 50 €, che sarebbe dovuto essere fresco, ma non era altro che cattivo pesce surgelato.

L´isola é veramente bella. Sembra che il tutto si sia fermato agli anni ´50. La natura é selvaggia e stupenda. Si deve assolutamente noleggiare una macchina e guidare in giro! 😀 Le strade sono vecchie, strette e molte volte ci si trova a costeggiare le alte scogliere a strapiombo sul mare. La segnaletica stradale non é per nulla chiara e i cartelli non sono poi cosí tanti, e la gente guida come dei pazzi! Le due cittá piú grandi, Fira e Ia, sono costruite sulle alte scogliere che danno sul vulcano Nea Kamini. La vista da queste scogliere é stupenda, come lo é la vista delle due bianche cittá arroccate sulla roccia viste dal mare.

Very good restaurants – Ristoranti molto mmmm buoni: Alexander, Taverna Andreas.

Day 1 – Sunday 06-09-2009

We spent a day at the beach, enjoying the sun. The first day has to be realxing! 😀

Abbiamo passato la giornata sulla spiaggia a goderci il sole. Il primo giorno deve essere rilassante! 😀

Sunrise

Breakfast

Day 2 – Monday 07-09-2009

We drove to the south of the isle. We stopped to the Red Beach to jump in the sea, then we drove a bit around, from the south point to Perissa, and then back to Kamari, where our hotel was. We wanted to visit Akrotiri, an archeological site, but it has been closed since 2005 because they are restoring the Bronze Age village.

Abbiamo guidato a sud dell´isola. Ci siamo fermati alla Spiaggia Rossa per buttarci in mare, e poi abbiamo guidato qua e lá, dal punto piú a sud dell´isola fino a Perissa, per terminare a Kamari, dove era il nostro hotel. Volevamo visitare Akrotiri, un sito archeologico, ma é chiuso dal 2005 perché stanno restaurando il villaggio dell´Etá del bronzo.

Red Beach

Some pasta?

Day 3 – Tuesday 08-09-2009

We drove to the north, to Ia. Beautiful city and beautiful view. A loads of dogs sleeping in the shadow, and a loads of tourists! Ia is famous for the amazing sunsets it offers. We didn´t see one, but the city is beautiful also in the sunlight!

Abbiamo guidato a nord, a Ia. Bella cittá e bellissima vista. Un sacco di cani appisolati all´ombra di un muro, e molti turisti! Ia é famosa per i bellissimi tramonti che offre. Noi non ne abbiamo visto uno, ma la cittá é veramente bella anche alla luce del sole!

The Italian and the Danish in Ia

Drinking an iced coffee and enojying the view:)

Day 4 – Wednesnay 09-09-2009

Another day at the beach, but the weather was not so good!

Un altro giorno in spiaggia, ma il tempo non era dei migliori!

Kamari beach

Day 5 – Thursday 10-09-2009

Sailing tour! It was worthed! We sailed to the volcan Nea Kameni, where we walked up to the top (with loads of water!!!) to enjoy the view. Then the boat took us to the Hot Springs, where we jumped in the sea to swim to the zone along the coast of Palea Kamini (the old volcan) ,where the water is around 33 Celsius and it contains sulfur, that is good for the skin but it´s also smelly and your clothes become yellow  😀 But it wasn´t stinking so much like that time I was in Pozzuoli (Naples) at The Solfatara, where there is no water, so you can breath directly the sulfur vapor! After this we sailed to another Island called Thirasia, where we had lunch, and I and my boyfriend jumped in the sea again! Then we sailed to Ia, and back to Athinios harbor.

Gita in barca! Ne valeva la pena! Abbiamo navigato fino al vulcano Nea Kamini, dove abbiamo camminato fino alla cima del cratere (con un sacco di acqua a portata di mano!!!) per goderci la vista. Poi ci hanno portati alle Hot Springs (Fonti Calde), dove ci siamo buttati in mare per nuotare fino alla zona di fronte alla costa di Palea Kamini (il vecchio vulcano), dove l´acqua é attorno ai 33 gradi e continene zolfo, che fa bene alla pelle ma é anche puzzolente e colore i vestiti di giallo. 😀 Ma l´odore non era cosí forte come quella volta in cui sono andata alla Solfatara di Pozzuoli, dove non c´é acqua, e cosí si respirano i vapori sulfurei direttamente! Dopo il bagnetto siamo arrivati ad un´altra isola chiamata Thirasia, dove abbiamo pranzato ed io e il mio ragazzo ci siamo buttati in acqua di nuovo! Per finire abbiamo navigato fino ad Ia, e poi al porto di Athinios.

Little port, Nea Kamini

View from the top of the volcano

Hot Springs

Thirasia

Ia from below

Days 6 and 7 – Friday and Saturday 11 and 12-09-2009

Relaxing time at the beach in Kamari and… in our room, because it was raining a lot! Luckily we had my laptop with, and so we watched some movies.

Relax in spiaggia a Kamari e… in hotel, perché pioveva tanto! Fortunatamente avevamo portato il mio pc, cosí ci siamo guardati un po´ di film.